Головна / Напрямки / Загальна хірургія / Екстрена (ургентна) хірургія / Защемлення грижі

Ущемлення грижі

Грижа або кила черевної стінки – патологія при якій тканини та внутрішні органи випинаються із черевної порожнини через анатомічно слабкі місця без порушення цілісності тканин. Візуально грижа схожа на підшкірну шишку, яка у положенні лежачи зникає. Часто кила стає помітною лише після напруження м’язів живота.

У нашому медичному центрі проводяться планові операції з видалення грижі черевної стінки (герніопластика). Показаннями до оперативного втручання є наявність грижі черевної порожнини, яка завдає фізичного (хворобливі відчуття посилюються після напруження м’язів, фізичних навантажень, кашлю), естетичного дискомфорту, кила збільшується у розмірах та існує ймовірність її защемлення.

Необхідність екстреного (невідкладного) хірургічного втручання обумовлена розвитком ускладнень через здавлювання тканин, що призводить до запалення очеревини (перитоніту), некрозу тканин тощо. Несвоєчасне звернення пацієнта за медичною допомогою закінчується летально.

Класифікація гриж залежно від клінічного перебігу
  • грижі, які можливо вправити – повернути в черевний простір (вправляти грижу має лише лікар, самолікування може призвести до критичних наслідків);
  • грижі, які неможливо вправити (частково неможливо або взагалі неможливо);
  • защемлені грижі – коли отвір через який виходить кила із черевної порожнини є надто вузьким і у здавлених тканинах (кишка, сальник) порушується кровопостачання, що з часом призводить до їх відмирання (некрозу) і розвитку запалення черевної порожнини (перитоніту).
Симптоми защемленої грижі

Гострий біль, який супроводжується підвищеною температурою тіла, лихоманкою, відчуттям печіння, нудотою та блюванням. Біль наростає під час здійснення рухів, виконання фізичних навантажень. Необхідно терміново звернутися за медичною допомогою.

Лікування защемлення грижі у медичному центрі МПКлінік

У МПКлінік лікування защемлення грижі проводять відкритим та лапароскопічним методом. Лікування защемлення кили – складна та тривала операція, яка полягає у розсіченні защемленого кільця, видаленні защемлених тканин (грижового мішка), вправленні його вмісту у черевну порожнину, зміцненні анатомічно слабких місць (пластика) за допомогою спеціальних синтетичний сіток. Сучасні матеріали не викликають відторгнення тканинами і можуть залишатися у черевній порожнині пацієнта все життя. При наявності некрозу защемленого органа виконують радикальну операцію. У післяопераційному періоді заборонено вживати їжу протягом години після операційного втручання, призначають знеболюючі препарати, на 6-7 добу знімають шви. Диспансерне спостереження здійснюється лікарем протягом 1 місяця після операції.

Залишилися питання – телефонуйте!

Реабилитация после COVID – 19

Мы ценим ваше здоровье