Головна / Напрямки / Ортопедія − травматологія / Лікування артрозу

Лікування артрозу

Артрози – група дегенеративно-дистрофічних захворювань суглобів. Артроз починається з поступового витончення та руйнування суглобового хряща, який амортизує навантаження при рухах. Порушується вироблення синовіальної рідини, яка живить хрящ. Потім деформуються суглобові площадки кісток, по краях утворюються кістяні нарости – остеофіти. Всі ці процеси призводять до обмеження рухливості суглобів і больового синдрому.

Найчастіше артрози розвиваються на тлі вікових змін в організмі, рідше бувають наслідком системного, ендокринного захворювання, постійних перевантажень, дисплазії, травм, хронічного запалення. Лікування при артрозах спрямоване на уповільнення прогресування захворювання, відновлення рухливості суглоба та полегшення болю.

Симптоми та діагностика артрозів

Артрози проявляються:

• відчуттям скутості в суглобах, обмеженням їхньої рухливості;
  • болями в суглобах, на ранній стадії стартовими (на початку руху) та після інтенсивного навантаження, з часом – постійними;
  • хрустом при рухах;
  • заклинюванням суглоба, яке супроводжується гострим болем;
  • на пізній стадії – видимою зміною форми суглоба.

При важких формах артрозу великих суглобів поступово атрофуються м’язи, кінцівка коротшає, зменшується в обхваті.

Основний метод діагностик артрозів – рентгенографія. Розрізняють 3 (в деяких класифікаціях – 4) стадії артрозу, для кожної характерний певний набір ознак, які добре видно на знімку. Іноді додатково призначають КТ, МРТ, діагностичну артроскопію.

Методи лікування артрозів

Артроз – хронічне прогресуюче захворювання, його розвиток можна призупинити, але звернути назад патологічний процес неможливо. Сучасні методи лікування артрозів дозволяють значно уповільнити прогресування захворювання та поліпшити якість життя. На ранніх стадіях артрозу проводиться медикаментозне та немедикаментозне консервативне лікування, на пізніх показане хірургічне втручання аж до повної заміни суглоба – ендопротезування.

Медикаментозна терапія при артрозах

При артрозах призначають:

• нестероїдні протизапальні зі знеболюючим ефектом препарати;
  • при гострому перебігу хвороби – кортикостероїди (гормональні протизапальні), які зазвичай вводять ін’єкційно безпосередньо в суглоб;
  • мазі, гелі з протизапальним, місцево-подразнюючим, зігріваючим ефектом;
  • хондропротектори (хондроїтин, глюкозамін) – компоненти хрящової тканини, допомагають уповільнити руйнування хряща;
  • внутрішньосуглобові ін’єкції гіалуронової кислоти (замінника синовіальної рідини).

Немедикаментозна терапія при артрозах

Складових немедикаментозної терапії артрозів безліч:

• апаратна фізіотерапія – фонофорез, електрофорез, ампліпульс тощо;
  • ЛФК, кінезотерапія (комплекси вправ підбираються в індивідуальному порядку);
  • використання ортопедичних виробів;
  • кінезіотейпування;
  • дозування навантажень на суглоби, контроль ваги, корекція раціону, відмова від шкідливих звичок.

Оперативне лікування артрозів

При недостатній ефективності консервативного лікування необхідне хірургічне втручання. При артрозах можуть проводитися:

• артроскопічна санація (дебридмент) – видалення остеофітів, сильно зруйнованих і омертвілих ділянок хряща, інших патологічно змінених тканин, вільних внутрішньосуглобових тіл;
  • артроскопічна хондропластика – відновлення хряща за допомогою трансплантатів, колагенової мембрани;
  • коригуюча остеотомія – розсічення кістки та з’єднання її фрагментів в новому положенні для вирівнювання осі суглоба;
  • ендопротезування – заміна суглоба імплантом.

Ендопротезування – найбільш радикальний метод хірургічного лікування, який дозволяє повністю відновити функції суглоба. Інші операції вважаються паліативними, оскільки тимчасово полегшують стан, але не усувають проблему повністю.

Лікування артрозу в Києві в медичному центрі МПКлінік

У медичному центрі МПКлінік доступні різні види терапії артрозів, також тут проводяться різні операції на уражених артрозом суглобах (артроскопія, остеотомія, ендопротезування). У MPClinic можна пройти курс внутрішньосуглобових ін’єкцій медикаментозних препаратів, PRP-терапії, фізіотерапевтичних процедур, кінезіотейпування. Також тут можна займатися лікувальною фізкультурою, кінезотерапією під контролем фахівця і відповідно до розробленої ним програмою. Схема комплексного консервативного лікування розробляється з урахуванням того, який суглоб вражений, стадії артрозу, фази захворювання (гостра або фаза ремісії). Якщо є показання до хірургічного втручання, також підбирається оптимальний метод, техніка проведення операції. Спеціалісти MPClinic поряд з традиційними, перевіреними часом, застосовуються найбільш прогресивні, інноваційні методи лікування артрозів, що дозволяє досягти найкращих результатів.

Ортопедія − травматологія
Записатися на прийом

Заповніть форму і ми зв’яжемося з Вами, щоб погодити час візиту до клініки

MPClinic − медицина від професіоналів.
© MPClinic 2022. Усі права захищені.
Лікарняні довідки не видаємо
Соціальні мережі
Хотите получить бесплатную консультацию?
Укажите номер телефона и мы свяжемся с Вами в ближайшее время