Головна / Напрямки / Загальна хірургія / Видалення кіст яєчників

Видалення кіст яєчників

Кіста яєчника – це доброякісне утворення овальної або округлої форми у яєчнику заповнене рідиною. Кісти бувають функціональними (залежні від рівня гормонів) або органічними (малозалежні від гормонального фону).

Кіста яєчника: причини

Часто кісти розвиваються на фоні ендометріозу, однак порушення гормонального фону вважається головною причиною утворення кіст яєчників. До того ж, є ряд чинників, які збільшують ймовірність утворення кіст яєчника:

• спадковість;
  • переривання вагітності;
  • хронічні гінекологічні захворювання;
  • тривалі стреси тощо.

Які симптоми кісти яєчника

Симптоми кісти яєчника з’являються тоді, коли (наприклад через збільшення розміру) кісти яєчника починають впливати на прилеглі тканини (органи) та порушують їхню функцію.

З’являються наступні симптоми:

• тупий, ниючий або гострий біль внизу живота;
  • біль віддає у спину;
  • збої менструального циклу;
  • кровотечі в середині менструального циклу;
  • дискомфортні відчуття та біль при статевому контакті;
  • збільшення розміру живота.

Кісти яєчника: діагностика, лікування та профілактика

УЗ-дослідження дозволяє діагностувати кісту яєчника. Додатково лікар може призначити комп’ютерну томографію або лабораторну діагностику. У нашому медичному центрі можна пройти огляд гінеколога та необхідні додаткові обстеження.

Вибір методу лікування залежить від низки чинників (вік пацієнтки, супутні захворювання, оцінка загального стану здоров’я). Якщо медикаментозне лікування не дає бажаного результату, кіста прогресує та погіршує якість життя пацієнта, існує ризик розриву, розвитку злоякісного процесу (тощо) лікар призначає хірургічне лікування.

Профілактика розвитку кісти яєчника полягає у проходженні щорічних профілактичних оглядів, контролі менструального циклу, лікуванні захворювань, контролі за гормональним фоном тощо.

Хірургічне лікування кісти яєчника

В залежності від розміру кісти яєчника, їхньої кількості, розвитку ускладнень та наявності супутніх захворювань проводять:

• цистектомію – видалення кісти яєчника;
  • оваріоектомію – видалення яєчника;
  • андексектомію – видалення яєчника та маткової труби.

Найпоширенішим методом видалення кісти яєчника є лапароскопічний метод. Операція проводиться через кілька проколів у черевній порожнині під відеоконтролем з використанням спеціальних інструментів. Таке хірургічне втручання скорочує реабілітаційний період, є малотравматичним, не залишає грубих шрамів на тілі.

Класична лапаротомія з відкритим доступом проводиться у випадку великого розміру кісти або за підозри на злоякісний процес.

Видалення кіст яєчників у медичному центрі МПКлінік

Багаторічний досвід роботи лікарів-хірургів у поєднанні з сучасним обладнанням дозволяє проводити операції з видалення кіст яєчників різного ступеня складності. У клініці можливо пройти усі необхідні обстеження та діагностику. Гарантуємо пацієнтам комфортні умови перебування у хірургічному стаціонарі. У медичному центрі функціонує відділення реабілітації пацієнтів. Якщо у Вас виникли запитання – телефонуйте!

Загальна хірургія