Головна / Напрямки / Ортопедія − травматологія / Лікування вальгусної деформації

Лікування вальгусної деформації

Вальгусна деформація стопи, яку ще називають «мозольним пальцем» – поширена ортопедична патологія, при якій великий палець викривляється, відхиляється назовні, а суглоб на стику пальця та стопи (плюснефаланговий) випинається в протилежну сторону з утворенням так званої шишки – кісткового наросту. Поступово розвивається деформація інших пальців, сплощення склепіння стопи. При тяжкій вальгусній деформації стоп до патологічного процесу залучаються колінні та кульшові суглоби, ноги набувають Х-подібної форми.

Симптоми вальгусної деформації стопи

Пацієнти, у яких розвивається вальгусна деформація стоп, зазвичай звертаються до ортопеда-травматолога зі скаргами на швидку втомлюваність ніг і біль у суглобах стопи, який посилюються при натисканні, після тривалого перебування на ногах. По мірі прогресування захворювання болі стають постійними, відчуваються в суглобах, які розташовані вище, в м’язах ніг та хребті. Також пацієнтів турбує зміна ходи (клишоногість) і проблеми із взуттям: воно починає швидко та нерівномірно зношуватися, взуття стає тісним через те, що стопа розпластується і плюснефаланговий суглоб випирає.

Патологія проявляється характерними симптомами, які фахівець легко виявляє під час зовнішнього огляду:

• болюча “шишка”, що випирає біля основи великого пальця;
  • почервоніння та набряк тканин навколо пальця (симптоми бурситу, запалення суглобової сумки, яким часто ускладнюється вальгусна деформація);
  • мозолі, натоптиші;
  • молоткоподібна деформація другого пальця, на пізній стадії – також третього та четвертого. Другий палець може підніматися над першим, можливе накладення сусідніх пальців стопи один на один;
  • викривлення заднього відділу стопи у ділянці п’яткової кістки.

Для уточнення діагнозу виконується плантографія та подоскопія, рентгенографія стопи в 3 проекціях, за показами – КТ, МРТ, УЗД судин.

Методи лікування вальгусної деформації стопи

Залежно від стадії захворювання (ступеня деформації) лікування може здійснюватися консервативними й оперативними методами. До консервативних методів відносяться:

• накладення пов’язки для фіксації стопи в правильному положенні та рівномірного перерозподілу навантаження;
  • використання ортопедичних конструкцій – ортезів, шин, міжпальцевих перегородок-валиків;
  • підбір спеціального взуття та ортопедичних устілок;
  • ЛФК і масаж;
  • медикаментозна терапія – знеболюючі, гормональні протизапальні, протинабрякові препарати.

Види операцій при вальгусній деформації стопи

Консервативне лікування ефективне на ранній стадії захворювання. Якщо скорегувати деформацію за допомогою ортопедичного взуття та інших конструкцій, лікувальної фізкультури не вдається, то показане хірургічне втручання. Основні види операцій при вальгусній деформації стопи:

• транспозиція сухожиль, малотравматична операція, в ході якої змінюється місце прикріплення сухожиль до кісток, правильно перерозподіляється навантаження на м’язи. Показана при м’якій (нефіксованій) деформації;
  • різні види остеотомії, операції, при якій деформована кістка розпилюється для видалення зайвого фрагмента або суміщення фрагментів під правильним кутом з подальшою фіксацією гвинтами, спицями. Остеотомія показана при ригідній (фіксованій) деформації.

Існує безліч різновидів остеотомії, вибір яких залежить від типу, ступеня деформації: видалення кісткового наросту (екзостозу), остеотомія різних фалангів першого (великого) пальця стопи, п’яткової кістки з подальшою репозицією фрагментів.

Якщо вальгусна деформація ускладнюється руйнуванням суглоба виконується артродез (операція з його штучного закріплення), в рідкісних випадках – ендопротезування (заміна суглоба протезом-імплантом).

Операції на стопі можуть виконуватися під загальним або місцевим знеболенням, тривалість післяопераційного перебування в стаціонарі, в залежності від складності втручання, становить 1-3 дні. Відновлювальний період після транспозиції сухожиль триває 2-3 тижні, після операцій на кістках – близько 2 місяців.

Всім пацієнтам, які перенесли операцію з приводу вальгусної деформації стопи, необхідно носити зручне взуття, ортопедичне або хоча б з ортопедичними устілками, обмежувати навантаження на ноги.

Лікування вальгусної деформації стопи у місті Києві в медичному центрі МПКлінік

Ортопеди-травматологи медичного центру МПКлінік здійснюють діагностику та лікування вальгусної деформації стопи будь-якого ступеня у дітей і дорослих. Кваліфікований фахівець для кожного пацієнта розробляє індивідуальну схему терапії або підбирає найбільш доцільний різновид хірургічного втручання. Лікарі медичного центру досконало володіють різними техніками хірургічної корекції вальгусної деформації стопи та супутніх порушень. У МПКлініці можна пройти курс лікувального масажу та фізкультури у складі комплексної терапії вальгусної деформації стопи легкого ступеня або післяопераційної реабілітації.

Ортопедія − травматологія
Записатися на прийом

Заповніть форму і ми зв’яжемося з Вами, щоб погодити час візиту до клініки

MPClinic − медицина від професіоналів.
© MPClinic 2022. Усі права захищені.
Лікарняні довідки не видаємо
Соціальні мережі
Хотите получить бесплатную консультацию?
Укажите номер телефона и мы свяжемся с Вами в ближайшее время