Головна / Напрямки / Неврологія / Неврит

Неврит

Неврит – це патологічне запалення периферичних нервів: лицьового, зорового, трійчастого і слухового з важкими негативними наслідками в організмі, аж до часткової або повної втрати чутливості, а також багатьох рухових розладів. У міру розвитку може виникнути параліч або повний параліч.

Симптоми

Продемонстровані симптоми дуже різноманітні – їх характеристики залежать від основної функції нервів і ступеня їх пошкодження. Периферичні нерви дуже складні, і їх волокна виконують одночасно три основні функції: рухову, вегетативну і чутливу. В результаті у пацієнтів можуть спостерігатися різні симптоми:

– вегетативна дисфункція проявляється: синюшністю шкіри, підвищеною пітливістю, витонченням і ламкістю нігтів, набряком, розвитком трофічних виразок, також спостерігається часткове випадіння волосся;

– зниження чутливості, в деяких областях, може проявлятися парестезія і оніміння;

– активні рухові розлади – проявляються зниженням сили іннервованих м’язів, можливо, з парезом або паралічем, зниженням сухожильних рефлексів, атрофією м’язів. Інтенсивність розвитку безпосередньо залежить від ступеня порушення.

У більшості випадків симптоми проявляються поступово. Першою ознакою є біль і оніміння в області іннервації. Іноді пацієнти втрачають здатність підняти руки на плечі — цей процес супроводжується сильним болем або відсутністю чутливості.

Неврит лицьового нерва

Характеризується запальним ураженням лицевого нерва, який забезпечує іннервацію половини мімічної мускулатури обличчя. У міру прогресування захворювання у пацієнтів спостерігається загальна слабкість і асиметрія (викривлення) обличчя.

У важких випадках рух обличчя повністю або частково втрачається. Характерні симптоми безпосередньо залежать від конкретного місця і області ураження і можуть бути центральними або периферичними. Схильність до розвитку невриту мають люди з анатомічно вузькими проходами або специфічними структурами лицевого нерва.

Неврит трійчастого нерва

З огляду на те, що трійчастий нерв є одним з головних черепних нервів, що відповідає за широку іннервацію обличчя і зубів, його запалення супроводжується посиленням болю – відчувається по ходу всіх нервових гілок, може виникнути параліч або параліч.

До основних причин невриту трійчастого нерва відносяться багато інфекційні захворювання і хронічні запальні процеси в таких областях: зуби, ясна, гайморові пазухи. Під час стоматологічних маніпуляцій, наприклад, можуть бути небезпечні механічні травми, які можуть пошкодити структури нервової тканини.

Діагностика захворювання

Лікар-невролог оглядає пацієнта, збирає історію хвороби, досліджує основні рефлекси: щелепний, рогівковий, надбрівний. При пальпації відходження трійчастого нерва відчувається біль. У деяких випадках можуть знадобитися додаткові лабораторні та інструментальні обстеження:

• вимірювання артеріального тиску;
  • дослідження крові та сечі;
  • доплерографія та подвійне дослідження судин голови та шиї;
  • рентген черепа;
  • МРТ (магнітно-резонансна томографія);
  • нейрограма;
  • перевірити ЛОР-органи.

Може знадобитися консультація інших спеціалістів: терапевта, ендокринолога, отоларинголога, імунолога, стоматолога та ін. Постановка діагнозу дозволяє лікарям правильно визначити, як лікувати захворювання.

Лікування невриту

Професійне лікування спрямоване на усунення основної причини симптомів і розвитку. При невритах інфекційної етіології призначають курс антибіотиків, противірусних і протизапальних засобів.

Крім медикаментів, можливе застосування фізіотерапії та хірургічного втручання, яке проводиться тільки у вкрай складних випадках – для декомпресії або зшивання нервів. Лікування призначає тільки лікар на підставі попереднього огляду та результатів аналізів.

У нас працюють досвідчені спеціалісти, які з радістю допоможуть вам вирішити вашу проблему. Своєчасне звернення до нашої клініки для лікування невриту і невралгії забезпечить повне одужання без оперативного (хірургічного) втручання.

Неврологія