Головна / Напрямки / Ортопедія − травматологія / Лікування артриту

Лікування артриту

Артрити – група захворювань суглобів, які супроводжуються запальними процесами. Природа артритів різноманітна, причиною запалення може бути інфекція, травма, обмінні та ендокринні порушення, дефіцит поживних речовин. Лікування артриту проводиться з урахуванням його причини, форми (гострий або хронічний), стадії.

Види артриту

Залежно від причини й особливостей перебігу виділяють такі види артриту:
  • інфекційний, супроводжується вираженим запаленням, болем і набряком. Найбільш небезпечна форма інфекційного артриту – гнійний;
  • реактивний, розвивається як реакція організму патологічні процеси в інших органах, супроводжується відповідними симптомами;
  • ревматоїдний, системне аутоімунне захворювання сполучної тканини, природа якого до кінця не вивчена. Зазвичай протікає як поліартрит, вражає одночасно кілька суглобів;
  • травматичний, розвивається внаслідок травми;
  • псоріатичний-ускладнення псоріазу;
  • подагричний, запалення провокують кристали сечової кислоти, відкладення яких пов’язане з обмінними порушеннями;
  • остеоартрит – за характером перебігу подібний до артрозу, супроводжується поступовим руйнуванням хрящової та кісткової тканини.

Симптоми та діагностика артритів

Клінічна картина при різних видах артриту має свою специфіку, але основними ознаками артриту є:
  • болі в суглобах, інтенсивність і характер яких значно варіюються;
  • набряклість суглоба, на пізніх стадія – деформація, викривлення;
  • почервоніння шкіри та місцеве підвищення температури;
  • обмеження рухливості суглоба, скутість, посилення болю при навантаженні, русі, дотику;
  • хрускіт в суглобах.
Діагностика артриту починається з огляду пацієнта ортопедом-травматологом або артрологом. Спеціаліст призначає додаткові обстеження – рентген, КТ, УЗД суглобів, при підозрі на ревматоїдний, подагричний, інфекційний артрит – аналізи. Також може виконуватися діагностична пункція суглоба та аналіз синовіальної рідини.

Методи лікування артритів

Лікування артритів здійснюється переважно консервативними методами, при важких формах захворювання показане хірургічне втручання. При деяких видах артриту (реактивному, псоріатичному) необхідне лікування основного захворювання. При артритах обов’язково проводиться медикаментозна терапія. Призначаються препарати для симптоматичного лікування – знеболюючі, нестероїдні та гормональні протизапальні. Вони можуть застосовуватися у формі таблеток, мазей, ін’єкцій, в тому числі внутрішньосуглобових. При інфекційному артриті показана антибіотикотерапія, прийом противірусних або протигрибкових препаратів, в залежності від збудника. При подагричному – прийом препаратів, які перешкоджають утворенню солей сечової кислоти та стимулюють їх виведення з організму. При ревматоїдному – протизапальна та імуномодулююча терапія. Інші складові консервативної терапії:
  • плазмотерапія (плазмоліфтінг) – ін’єкційні процедури, в процесі яких до капсули суглоба вводиться плазма крові, збагачена тромбіцитами, стимулюються процеси регенерації;
  • фізіотерапія – лазерна, ультразвукова терапія, ампліпульс, аплікації парафіну та інші процедури;
  • кінезіотейпування – накладення на шкіру над суглобом еластичних клейких стрічок. Процедура допомагає зняти біль і набряклість, відновити природне положення травмованого суглоба;
  • лікувальний масаж, мануальна терапія;
  • лікувальна фізкультура, кінезотерапія (лікування рухом);
  • лікувальні пункції суглобів (проміжна методика між терапевтичним і хірургічним лікуванням), прокол суглобової сумки для видалення запальної рідини, може доповнюватися промиванням суглобової порожнини медикаментозними препаратами;
  • дієтотерапія, особливо необхідна при подагричному, псоріатичному артритах.
Хірургічне втручання показане при артритах, які супроводжуються руйнуванням суглобового хряща, вираженими кістковими деформаціями (головним чином, при ревматоїдному). При артриті можуть проводитися як відкриті хірургічні операції, так і різні види артроскопії.

Лікування артритів в медичному центрі МедПрофіКлініка

Фахівці медичного центру МедПрофіКлініка в Києві проводять діагностику артритів із застосуванням апаратних і лабораторних методів, а також їх комплексне лікування. Всі види додаткових обстежень, необхідних для постановки точного діагнозу, можна в стислі терміни пройти безпосередньо в медичному центрі. За підсумками діагностики лікар розробить індивідуальну схему лікування, призначить медикаментозні препарати, процедури. Фахівці МедПрофіКлініки володіють як традиційними, так і інноваційними методиками лікування артритів. До послуг пацієнтів фахівці з лікувального масажу, мануальної терапії, кінезотерапії, кінезіотейпування. Медичний центр оснащений обладнанням для  різноманітих фізіотерапевтичних процедур, тренажерами та спеціальними системами для заняття різними видами лікувальної фізкультури.

Ортопедія − травматологія
Записатися на прийом

Заповніть форму і ми зв’яжемося з Вами, щоб погодити час візиту до клініки

Соціальні мережі
MPClinic – медицина от профессионалов. © MPClinic 2022. Все права защищены.
Больничные справки не выдаем
Хотите получить бесплатную консультацию?
Укажите номер телефона и мы свяжемся с Вами в ближайшее время