MPClinic − медицина від професіоналів

Ендопротезування

Ендопротезування суглобів (артропластика) – операція з заміни патологічно змінених, деформованих, зруйнованих суглобів або їхніх окремих елементів. Ендопротез (внутрішній протез, імплант) – конструкція, яка замінює власний суглоб та виконує його функцію.

Показання до ендопротезування

Заміна суглоба ендопротезом проводиться при виражених порушеннях його функції, які супроводжуються стійким больовим синдромом і погіршенням якості життя. Дана операція показана при неефективності консервативної терапії та інших видів хірургічних втручань. Це найбільш радикальний метод лікування таких суглобових патологій, як:

• деформуючі артрози 3-4 ступеня;
  • важкі, інвалідизуючі травми суглобів (переломи);
  • кистоподібна перебудова та асептичний некроз головки стегнової кістки;
  • дисплазія суглоба;
  • деякі види артритів – псоріатичний, подагричний, ревматоїдний, ревматичний;
  • хибні суглоби шийки стегнової кістки;
  • хвороба Бехтерева.

Протипоказання до ендопротезування

Ендопротезування – складна операція, яка має ряд протипоказань:

• декомпенсовані захворювання внутрішніх органів;
  • наявність вогнищ гнійної інфекції, інфекційне ураження суглоба;
  • судинні захворювання кінцівок, на яких повинна проводитися операція;
  • поліалергія (алергічна реакція на кілька подразників одночасно);
  • психічні розлади;
  • імунодефіцит;
  • крихкість кісткової тканини внаслідок остеопорозу або незрілості скелета.

Є стани, при яких проведення операції технічно неможливе, наприклад, відсутність кістковомозкового каналу стегнової кістки. Також вкрай ускладнює доступ до суглоба ожиріння 3 ступеня. Ендопротезування не проводиться при порушеннях рухової функції, не пов’язаних з патологіями кісток і суглобів, зокрема, при нейром’язових розладах (парезах, паралічах). У таких ситуаціях заміна суглоба не має сенсу.

Види ендопротезування й ендопротезів

Сучасні технології дозволяють виготовити ендопротез практично будь-якого суглоба, але в основному виконується ендопротезування великих суглобів кінцівок. Найбільш поширені операції – ендопротезування кульшового (тазостегнового) та колінного суглобів, також виконується ендопротезування гомілковостопного, плечового, ліктьового суглобів, рідше – дрібних суглобів кистей і стоп.

Виділяють такі різновиди ендопротезування:

• тотальне (заміна суглоба цілком) і однополюсне, або часткове (заміщення одного з суглобових кінців);
  • первинне та ревізійне (повторне, заміна зношеного ендопротеза новим).

Ендопротезування виконується із застосуванням ендопротезів з різних матеріалів (метал, кераміка, полімери), з цементним, безцементним або гібридним способом фіксації.

Підготовка до ендопротезування

Операції з ендопротезування передує ретельне обстеження – рентгенографія суглоба, аналізи крові, сечі, ЕКГ, консультації вузьких фахівців. Пацієнтам з хронічними захворюваннями в стадії загострення необхідно пройти лікування, спрямоване на досягнення стійкої ремісії. За наявності в організмі вогнищ інфекції проводиться їхня санація. Рекомендована передопераційна реабілітація, спрямована на зміцнення м’язів, зв’язок та поліпшення кровообігу. Також у період планування операції необхідно зміцнювати імунітет, щоб знизити ризик несподіваного інфекційного захворювання. При появі ознак такого захворювання операцію доведеться відкласти до повного одужання.

Хід операції

Операція починається з проведення анестезії та обробки операційного поля антисептиками. Ендопротезування великих суглобів проводиться, як правило, під наркозом чи спінальною анестезією. Техніка залежить від суглоба, на якому проводиться операція; від того, виконується тотальне або часткове ендопротезування. Але етапи однакові:

• розсічення м’яких тканин для забезпечення доступу до суглоба;
  • роз’єднання суглобових кінців;
  • надання кісткам необхідної форми для вживлення імплантів;
  • установка та фіксація компонентів ендопротеза;
  • ушивання м’яких тканин.

Вже на другу добу, а іноді й через 12 годин після втручання починаються ранні реабілітаційні заходи. Тривалість перебування в стаціонарі та реабілітаційного періоду залежить від операції.

Ендопротезування в Києві в медичному центрі МПКлінік

У медичному центрі МПКлінік надається повний перелік послуг, пов’язаних з ендопротезуванням:

• консультація ортопеда-травматолога, підбір ендопротезу;
  • комплексне передопераційне обстеження та фізична підготовка;
  • проведення ендопротезування кульшового, колінного суглобів досвідченими фахівцями;
  • перебування в стаціонарі, догляд, спостереження, ранні реабілітаційні заходи;
  • повний курс післяопераційної реабілітації.

МПКлінік працює відповідно до сучасних світових стандартів надання медичної допомоги.

Записатися на прийом

Заповніть форму і ми зв’яжемося з Вами, щоб погодити час візиту до клініки