Головна / Напрямки / Неврологія / Нейропатія

Нейропатія

Нейропатія – це пошкодження тіл нервових клітин, що проявляється як руховий або сенсорний дефіцит відповідно.

Полінейропатія – це захворювання кількох периферичних нервів, зазвичай асиметричне.

Симптоми нейропатії

Найчастіше хвороба не супроводжується болем. Часто пацієнти скаржаться на поколювання в області ураженого нерва, порушення чутливості м’язової тканини, оніміння, утруднення рухів і т.д. Іноді через нейропатії можуть виникати розлади шлунково-кишкового тракту або сечостатевої системи.

Все тому, що при пошкодженні нервів погіршується живлення м’язової тканини і обмежується її функція – м’яз втрачає здатність до нормального скорочення. На тлі зниження здатності нервів передавати імпульси знижується чутливість ураженої ділянки і з’являються описані вище симптоми. У більшості випадків нейропатія розвивається протягом тривалого періоду часу, іноді роками залишаючись безсимптомною.

Симптоми полінейропатії

загальна м’язова слабкість – починається як слабкість у невеликих ділянках рук і ніг і, зрештою, у кінцівках. На завершальній стадії навіть первинне навантаження стає неможливим;

• часткова або повна втрата шкірної чутливості (гіпертонія) на кінцівках;
  • мимовільне тремтіння;
  • сильний спонтанний біль, печіння (може з’являтися і зникати безладно);
  • порушення функції потовиділення;
  • регенерація тканин уповільнена при наявності механічних ушкоджень і специфічного набряку.

До основних причин нейропатії відносяться:

• цукровий діабет (найчастіша причина);
  • здавлення нерва внаслідок травми, перелому, неправильного формування рубця, росту пухлини;
  • остеохондроз і артрит;
  • токсини, в тому числі деякі ліки, важкі метали та ін.

Такі фактори, як стрес, вживання алкоголю, загострення хронічних захворювань також можуть викликати появу ознак хвороби.

Більшість людей з діабетом мають певну форму нейропатії.

До токсичних речовин, що викликають невропатію, відносяться алкоголь і його замінники, важкі метали, миш’як і деякі лікарські препарати. При токсичній нейропатії в основному уражаються нерви кінцівок. Ця форма захворювання може протікати безсимптомно: при алкоголізмі, наприклад, нейропатія діагностується майже у всіх, але скаржаться лише деякі.

Травматична нейропатія є результатом здавлення нерва після перелому, неправильного рубцювання та пошкодження нерва пухлиною.

Діагностика

Підтвердження діагнозу починається з огляду невролога, аналізів крові та сечі. Спеціаліст може провести дослідження чутливості тканин, нейроелектроміографію та МРТ (щоб визначити ступінь ураження спинного мозку).

Діагностику полінейропатії ускладнюють її симптоми, які вказують на різні порушення. Тому, щоб почати лікування полінейропатії, слід записатися на прийом до невролога. Лікарі вислухають скарги, проведуть огляди, сенсорні дослідження, а потім призначають необхідні аналізи, серед яких: загальний аналіз крові, біохімічний аналіз сечі, гістологія, біопсія (у важких випадках), дослідження ЦБ, МРТ або КТ, Енгеля, ЕЕГ.

Лікування нейропатії

Лікування невропатії є комплексним і включає, перш за все, лікування основного захворювання (цукрового діабету), відмову від вживання алкоголю (при токсичній нейропатії алкоголізму), виведення з організму залишків токсичних речовин, що викликають ураження нервової системи та лікування у разі травматичної нейропатії.

Для відновлення нервової функції застосовуються такі методи лікування:

• лікування нейропатії за допомогою препаратів, що покращують проходження імпульсів, і вітамінів групи B, особливо вітаміну B1 (бенфотіамін) і вітаміну B6 (піридоксин). Бенфотіамін сприяє швидкому відновленню пошкоджених нервових корінців. Піридоксин – Вітамін В6 відіграє важливу роль у процесі регенерації. Він необхідний для нормального функціонування нервової системи, і його дефіцит може викликати симптоми, схожі на ознаки нейропатії – оніміння кінцівок, відчуття «поколювання» шкіри, втрату чутливості в різних частинах тіла.
  • Фізіотерапія
  • мануальна терапія
  • рефлексотерапія та масаж

Крім того, для лікування невропатії місцево можна використовувати мазі, пасти, компреси тощо.

При нейропатії дуже важливо правильно харчуватися і стежити, щоб в раціоні були всі необхідні вітаміни, мікро і макроелементи. Якщо у хворого діабет, слід приймати препарати, що знижують рівень цукру в крові, щоб зменшити ризик розвитку нейропатії.

Лікування полінейропатії повинно бути комплексним, тобто усувати не тільки симптоми, але і патологічну причину! Тому вибір схеми лікування залежить від основного захворювання. Крім специфічних препаратів, для лікування полінейропатії часто використовують вітаміни, препарати, що нормалізують мікроциркуляцію, фізіотерапевтичні процедури. У важких випадках можливе лише хірургічне втручання.

Лікарі медичного центру допоможуть підібрати найефективніше лікування і швидко забути про симптоми нейропатії та полінейропатії. Лікуванням тут займаються висококваліфіковані спеціалісти з багаторічним досвідом роботи та бездоганною репутацією. Клініка оснащена найсучаснішим обладнанням, що робить діагностику захворювань більш простою та інформативною.

Неврологія