Головна / Напрямки / Неврологія / Втрата свідомості

Втрата свідомості

Запаморочення – це суб’єктивне відчуття людини, і кожен пацієнт має свій опис, а саме: під ногами пливе земля, рухаються нерухомі предмети, виникає відчуття дезорієнтації в просторі тощо.

Нерідко раптові напади запаморочення закінчуються непритомністю — короткочасною втратою свідомості, пов’язаної з нестачею кисню в мозку. Нерідко непритомність починається зі стану неспокою, запаморочення, слабкості, нудоти.

Найчастіші причини непритомності та запаморочення:

• тривога, нервозність, хвилювання – в стресовій ситуації у людини може спостерігатися різкий занепад сил і слабкість, що може призвести до втрати свідомості;
  • задишка – у приміщенні з високим рівнем вуглекислого газу та поганою вентиляцією люди часто втрачають свідомість через нестачу кисню в організмі;
  • спека – втрата свідомості часто трапляється влітку, коли температура досягає критичних значень;
  • різкі зміни положення тіла – людина швидко встає з положення лежачи і може знепритомніти;
  • больовий шок часто викликає втрату свідомості;
  • спрага і голод;
  • раптова втрата крові може викликати слабкість, млявість і втрату свідомості.
  • анемія;
  • порушення мозкового кровообігу, яке виникає при мікроінсультах і може супроводжуватися втратою свідомості;
  • пухлини в головному мозку (злоякісні, доброякісні);
  • одним із побічних ефектів застосування багатьох препаратів, що знижують тиск, є втрата свідомості;
  • епілепсія, гіпоглікемія.
Симптоми:
  • запаморочення;
  • нудота;
  • підвищене серцебиття;
  • різке падіння тиску;
  • оніміння кінцівок;
  • шум у вухах;
  • потемніння в очах;
  • перед вами з’являються «зірочки»;
  • бліда шкіра;
  • дезорієнтація в просторі;
  • відчуття нестачі повітря.
Діагностика

Для того щоб позбутися від запаморочення або знизити ризик непритомності, необхідна комплексна діагностика для контролю стану здоров’я людини і виявлення станів, що викликають появу цих симптомів.

Для встановлення причини запаморочення та непритомності проводяться лабораторні та інструментальні дослідження.

Лабораторні дослідження:

• Загальний та біохімічний аналіз крові;
  • аналіз рівня цукру в крові;
  • Панель гормонів.

Інструментальні дослідження:

• Електрокардіограма;
  • ехокардіографія;
  • ЕЕГ;
  • Добове холтерівське моніторування ЧСС;
  • Доплерографія судин голови та шиї;
  • Рентгенографія та функціональні проби шийного відділу хребта;
  • КТ шийного відділу хребта;
  • МРТ головного мозку.

На підставі отриманих діагностичних даних лікарі-неврологи зможуть зробити висновок про стан здоров’я пацієнта, виявити стани, які можуть призвести до запаморочення і непритомності, і призначити необхідне лікування. При необхідності для уточнення діагнозу і призначення комплексного лікування може знадобитися консультація профільних спеціалістів: кардіолога, отоларинголога, онколога.

Лікування

При лікуванні захворювань і станів, що викликають запаморочення і непритомність, використовують:

• Фізіологічні процедури;
  • Психотерапію;
  • Рефлексотерапію;
  • Йога-терапію.

Важливим фактором профілактики запаморочень і непритомності є зміна способу життя. Необхідно виключити всі стресори, що негативно впливають на психоемоційний стан; дотримуватися дієти і режиму сну; періоди стресу чергувати з відпочинком до повного одужання;  вчасно приймати ліки, якщо є хронічні захворювання; дотримуватися повноцінного питного режиму; обмежити вживання міцних алкогольних напої; контролювати артеріальний тиск, якщо є схильність до його різкого стрибка; уміти володіти собою в стресових ситуаціях і т.п. Велику роль у профілактиці запаморочень і непритомності відіграє помірна фізична активність.

У випадках частих втрат свідомості та загальної слабкості рекомендується відвідати наш медичний центр для професійного огляду, консультації та лікування. Наші лікарі використовують сучасні методи профілактики, діагностики та лікування станів, що викликають запаморочення та непритомність. Наші фахівці володіють усіма провідними медичними методами, визнаними міжнародними стандартами, тому розроблять комплекс заходів, спрямованих на усунення причин запаморочення та непритомності, які допоможуть мінімізувати прояв цих негативних симптомів.

Неврологія