Головна / Напрямки / Загальна хірургія / Хірургічне лікування кіст печінки

Хірургічне лікування кіст печінки

Кіста печінки – це доброякісне новоутворення у тканинах печінки, яке являє собою порожнисте утворення із сполучної тканини, яке заповнене прозорою рідиною або речовиною з желеподібною консистенцією. Кісти печінки можуть мати різне походження, розміри (від кількох мм до 20 см), кількість, локалізацію тощо. За статистикою у жінок кісти печінки діагностують у 3-5 разів частіше ніж у чоловіків.

Розрізняють

• вроджені та набуті кісти печінки;
  • прості (непаразитарні) та паразитарні;
  • справжні (істинні) кісти та хибні;
  • поодинокі, багатокамерні та множинні (полікістоз).

Паразитарна кіста печінки

Ехінококова кіста печінки є найпоширенішою, амебна кіста печінки – менш поширена. Причина – паразити (ехінокок, амеба). Увесь час паразит живе у тілі хазяїна (людини) у порожнині кісти. Тривале носійство призводить до критичних наслідків. Кіста збільшується у розмірах і у критичний момент капсула може розірватися і її вміст (разом із паразитами) розповсюджується по черевній порожнині.

Непаразитарна кіста печінки

Справжні кісти – вроджені (вистелені всередині шаром епітелію).

Хибні кісти мають вторинне походження – розвиваються внаслідок травми, запального процесу або хірургічного втручання і не мають епітеліального вистелення.

Кіста печінки: симптоми

За відсутності больових відчуттів кісти печінки виявляють випадково при обстеженні інших органів.

Збільшуючись у розмірі кіста тисне на прилеглі органи, що позначається на їхніх функціях, з’являються відповідні симптоми, які помилково можуть сприйматися як симптоми виразкової хвороби тощо:

• нудота;
  • відчуття важкості (розпирання) у області печінки особливо після їди;
  • зниження апетиту;
  • здуття;
  • слабкість;
  • рясне потовиділення тощо.

Ускладнення кісти печінки

• запалення жовчного міхура та його протоків;
  • перитоніт у випадку розриву кісти печінки;
  • внутрішня кровотеча;
  • нагноєння кісти печінки або розвиток абсцесу через потрапляння інфекції;
  • поширення паразитів у організмі;
  • можливий розвиток онкологічних захворювань.

Кіста печінки: діагностика

УЗ-діагностика печінки є досить інформативним методом. При УЗ-дослідженні добре візуалізуються розміри кіст та їхнє розташування, можливо виявити нагноєння кісти. Для більш детального дослідження проводять цитологічне дослідження вмісту капсули кісти або комп’ютерну томографію.

При діагностиці паразитарних кист діагноз підтверджується серологічними методами дослідження крові.

Кіста печінки: лікування

При неускладненому полікістозі можна проводити спостереження. Усі решта випадків потребують хірургічного втручання – проведення кістектомії.

Видалення кісти печінки у Києві у медичному центрі МПКлінік

У МПКлініці для проведення кістектомії застосовується сучасний метод –  лапароскопічне видалення кісти печінки з використанням відеомоніторингу та спеціальних інструментів. Хірургічне відділення клініки оснащене сучасним обладнанням, хірургічний стаціонар є комфортним для наших пацієнтів. Лікарі клініки мають досвід роботи як в Україні, так і за кордоном. Якщо Вас цікавить додаткова інформація – зателефонуйте!

Загальна хірургія