Головна / Напрямки / Загальна хірургія / Видалення кісти куприка (епітеліальний куприковий хід)

Видалення кісти куприка (епітеліальний куприковий хід)

Кіста куприка – це патологічне утворення у вигляді каналу під шкірою на глибині 2-3 см у області сідничних складок.

Канал вистелений епітелієм з волосяними фолікулами, потовими на сальними залозами. Канал може мати отвір (первинний хід) назовні у вигляді воронки, а може бути не з’єднаним із поверхнею шкіри. При закупорюванні первинного ходу каналу можливий розвиток гнійного запалення (гнійний свищ куприка). Формується  вторинний хід куприкового ходу та кісти. Кіста куприка не має відношення до куприка або кісток.

Кіста куприка – вроджена патологія, рідше – набуте захворювання через неправильний (у напрямку підшкірної жирової клітковини) напрямок росту волосся у області куприка (пілонідальна кіста куприка).

Чому виникає кіста куприка

За статистикою кіста куприка переважно розвивається у чоловіків у віці до 30 років, дуже рідко – у жінок.

Причин виникнення захворювання може бути декілька:

• Сидяча робота
  • Травма
  • Потрапляння до каналу інфекції
  • Надмірне потовиділення
  • Переохолодження
  • Наявність густого волосяного покриву у області куприка
  • Хронічні захворювання (цукровий діабет)
  • Порушення гормонального балансу
  • Недотримання гігієни
  • Носіння тісної білизни

Кіста епітеліальних куприкових ходів: симптоми

• дискомфортні, болісні відчуття під час сидіння;
  • смикаючий характер болю;
  • набряк та почервоніння у області куприка;
  • виділення гною з отвору куприкового ходу;
  • підвищення температури тіла.

Пілонідальна кіста куприка:діагностика

Під час огляду лікар встановлює діагноз. За необхідності призначаються додаткові обстеження, які дозволяють уточнити діагноз (пальпація хребців куприка, УЗ-діагностика, ректороманоскопія, фіброколоноскопія, фістулографія тощо).

Кіста епітеліальних куприкових ходів: лікування

В залежності від стадії розвитку хвороби призначається консервативне або радикальне (операція) лікування. Консервативне лікування (медикаментозне лікування, фізіотерапевтичні процедури) має тимчасовий ефект, адже куприковий хід – це потенційне джерело запалення.

Видалення кісти куприка у медичному центрі МПКлінік

Видалення кісти куприка є ефективним методом лікування, який допоможе позбутися даної хвороби (виключити рецидиви). Невчасно проведена операція може мати серйозні наслідки: куприковий хід збільшується у розмірах, стінки куприкового ходу руйнуються, запалюються прилеглі тканини, інфекція поширюється, що може призвести до розвитку парапроктиту, флегмони, сепсису.

Видалення кісти куприка полягає у повному видалені каналу. В залежності від стадії захворювання (розвитку гнійного запалення) можливе видалення прилеглих до каналу тканин (висічення інфекційних осередків).

Лікування кісти куприка у медичному центрі МПКлінік

Свищ в області куприка значно погіршує якість життя пацієнта. Зверніться за медичною допомогою до нашої клініки.

У клініці ефективно лікують кісти куприка будь-якого ступеня складності. Хірургічне лікування кісти куприка проводиться з дотриманням сучасних стандартів. Зателефонуйте, якщо у Вас з’явилися питання!

Загальна хірургія