Головна / Напрямки / Загальна хірургія / Екстрена (ургентна) хірургія / Гостра кишкова непрохідність

Гостра кишкова непрохідність

Гостра кишкова непрохідність (ГКН) – це синдром, який характеризується повним або частковим порушенням просування вмісту по шлунково-кишковому тракту (ШКТ), в результаті чого виникають морфологічні зміни.

Причини виникнення непрохідності кишківника

Провокаторами розвитку непрохідності кишківника є не лише захворювання ШКТ, але й порушення у роботі нервової, ендокринної, дихальної та серцево-судинної системи.

• вроджені вади та аномалії розвитку кишківника;
  • новоутворення у кишківнику;
  • порушення іннервації відповідної ділянки кишки;
  • спазми кишківника;
  • органічні ураження нервової системи;
  • запальні процеси у черевній порожнині;
  • глисти.

Профілактика ГКН полягає у дотриманні рекомендацій здорового способу життя.

Класифікація захворювання
  • За механізмом розвитку: динамічна (функціональна), механічна кишкова та судинна непрохідність.
  • За рівнем обструкції: тонкокишкова непрохідність та товстокишкова.
  • За стадіями клінічного перебігу: порушення кишкового просування, розлади внутрішньостінкового кровообігу, термінальна стадія.
  • За клінічним перебігом: гостра та хронічна форми.
Симптоми непрохідності кишечника
  • раптовий біль у животі у будь-яку годину доби незалежно від часу приймання їжі;
  • біль переймоподібний, нелокалізований або тупий повільнонаростаючий;
  • блювання слизом та спожитою їжею;
  • порушення функції дефекації (затримка випорожнень і газів);
  • втрата рідини, спрага;
  • живіт здутий.
Діагностика гострої кишкової непрохідності

Навіть за підозри на ГКН необхідна екстрена госпіталізація пацієнта. Лікар оглядає пацієнта, призначає лабораторні (загальний та біохімічний аналіз крові, коагулограма, глюкоза крові) та інструментальні (рентгенологічне дослідження, УЗ-дослідження, колоноскопія, лапароскопія, ЕКГ тощо) дослідження. ГКН потребує диференціальної діагностики, адже має ряд, схожих з іншими захворюваннями шлунково-кишкового тракту, симптомів. Спеціалісти нашого медичного центру мають багаторічний досвід роботи, що є гарантією успішного лікування ГКН.

Лікування гострої кишкової непрохідності у медичному центрі МПКлінік

Консервативна (нехірургічна) терапія проводиться у перші години після виявлення хвороби і направлена на стимуляцію перистальтики медикаментозно (крапельниці) або механічно (промивання, постановка клізм). За неефективності консервативного лікування, основним методом лікування гострої кишкової непрохідності є хірургічний метод, який заключається в усуненні непрохідності та відновленні функції кишки.

Лікарі нашого медичного центру спеціалізуються на операціях різного ступеня складності. Багаторічний досвід роботи гарантує ефективне лікування та швидке одужання наших пацієнтів. Телефонуйте!

Реабилитация после COVID – 19

Мы ценим ваше здоровье