Головна / Напрямки / Загальна хірургія / Екстрена (ургентна) хірургія / Лікування загострення виразкової хвороби

Лікування загострення виразкової хвороби

Виразкова хвороба – це хронічне захворювання органів травлення (шлунку та дванадцятипалої кишки), яке характеризується появою виразок (дефектів) на їхніх слизових оболонках. Захворювання протікає з чергуванням періодів загострення та ремісії, займає друге місце (після серцево-судинних патологій) серед хвороб, які призводять до інвалідизації, протікає з великою кількістю ускладнень, несе загрозу життю людини.

Виразка – це порушення цілісності тканин, органічний дефект, який виникає через зниження захисної функції слизової оболонки.

Причини розвитку виразкової хвороби

Найпоширенішою причиною розвитку виразки шлунку та дванадцятипалої кишки є інфікування бактерією Helicobacter pylori, яке спочатку призводить до запалення слизової оболонки органу, а потім – до утворення виразок. Серед інших причин розвитку виразкової хвороби:

• генетична схильність;
  • шкідливі звички;
  • стреси, тривожність;
  • нераціональне харчування;
  • безконтрольне приймання лікарських препаратів.
Діагностика та лікування виразкової хвороби у МПКлінік

Для підтвердження даної патології проводиться комплекс діагностичних процедур: лікар оглядає пацієнта, проводить збір анамнезу та необхідні лабораторні (загальний аналіз крові, дослідження на виявлення Helicobacter pylori тощо) та інструментальні дослідження. Проведення ендоскопічної фіброгастродуоденоскопії (ФГДС) – обстеження відділів шлунково-кишкового тракту з використанням гнучкої трубки з оптичною системою та камерою – є основним методом діагностики. За необхідності проводиться біопсія, рентгенологічне дослідження.

Лікування виразкової хвороби проводиться медикаментозно та з дотриманням лікувальної дієти. За неефективності консервативного лікування проводять планові хірургічні операції.

Загострення виразкової хвороби

Загострення виразкової хвороби характеризується болем у животі, який напряму пов’язаний з періодами приймання їжі. Серед інших симптомів: нудота, запори, діарея, печія, здуття живота, відригування, блювання, після якого настає покращення самопочуття. Загострення виразкової хвороби трапляється частіше навесні або восени.

Ускладнення при загостренні виразкової хвороби
  • внутрішні кровотечі (блювота з домішками крові, чорний кал забарвлений кров’ю), які зупиняють за допомогою оперативного втручання;
  • порушення цілісності стінки шлунку або дванадцятипалої кишки (перфорації), яке загрожує розвитком перитоніту;
  • розповсюдження виразкового процесу на прилеглі до шлунку та дванадцятипалої кишки органи (пенетрація);
  • звуження відділів шлунка та дванадцятипалої кишки (пілородуоденальний стеноз);
  • розвиток онкологічних захворювань.

При ускладненні виразкової хвороби врятувати життя пацієнту можливо лише хірургічним шляхом. Лікарі нашої клініки спеціалізуються на операціях різного ступеня складності. Звернувшись за допомогою до МПКлінік Ви отримаєте кваліфіковану медичну допомогу. Телефонуйте.

Реабилитация после COVID – 19

Мы ценим ваше здоровье