Головна / Напрямки / Загальна хірургія / Екстрена (ургентна) хірургія / Гострий апендицит

Гострий апендицит

Гострий апендицит – це запалення червоподібного відростка – придатка сліпої кишки. Важливо вчасно діагностувати гострий апендицит, адже через його атипові форми до 40% пацієнтів поступають у хірургічні стаціонари лише на другий день після початку хвороби. Вчасна діагностика гострого апендициту запобігає розвитку важких ускладнень. При руйнуванні (перфорації) стінки червоподібного відростка його вміст (гній) розтікається і призводить до перитоніту.

Причини апендициту

Частота гострого апендициту – 1,1 випадок на 1000 пацієнтів на рік. Чоловіки хворіють у 1,5 рази рідше ніж жінки. Причиною розвитку апендициту є різні інфекційні агенти, які потрапляють до сліпої кишки та активуються під впливом різноманітних чинників. Розглянемо їх:

• порушення прохідності червоподібного відростка через калові камені, сторонні тіла, гельмінти, пухлини, гіперплазовану лімфоїдну тканину;
  • судинні патології, які є причиною застою та тромбозу судин, що у подальшому призводить до некрозу окремих ділянок апендикса;
  • патології пов’язані зі зміною (посиленням) перистальники, надмірним слизоутворенням, перерозтягненням відростка.

Забороняється вживати знеболюючі та антибактеріальні препарати на доклінічному етапі, поки пацієнта не оглянув хірург.

Симптоми апендициту

Хвороба розвивається раптово і характеризується нападами болю по всьому животі або який локалізується у епігастральній області, області пупка. Причина – спазм гладеньких м’язових волокон.

За 1-3 години біль локалізується у правій клубовій ділянці і нікуди не іррадіює. Причина – виникнення запалення у червоподібному відростку. Разом з болем пацієнта нудить, можливе одноразове блювання. Від початку розвитку хвороби характерною є затримка стільця.

Загальні симптоми: слабкість, підвищення температури тіла, зниження апетиту, напруження м’язів живота.

Діагностика апендициту

Лікарі нашого медичного центру спеціалізуються на хірургічних захворюваннях. За наявності симптомів варто звернутися за медичною допомогою якнайшвидше. Лікар оглядає пацієнта (пальпує живіт), збирає скарги. Лабораторні дослідження проводять для постановки діагнозу (загальний, біохімічний аналіз крові, аналіз сечі) особливо у динаміці, що дозволяє слідкувати за розвитком запального процесу, або ж з метою диференціальної діагностики.

Серед інструментальних методів дослідження застосовують оглядову рентгенографію, іригографію, компютерну томографію. Коли результати аналізів та інструментальні методи не дозволяють чітко поставити діагноз проволять лапароскопічне дослідження (діагностичну лапароскопію).

Лікування апендициту у медичному центрі МПКлінік

Лікування апендициту полягає у якнайшвидшому видаленні запаленого червоподібного відростка – проведенні апендектомії. Лікарі нашої клініки виконують операцію відкритим або лапароскопічним методом: кожен спосіб має свої переваги, недоліки та обмеження, тому вибір методу залежить від індивідуального випадку. Операція проводиться під загальним наркозом.

Реабилитация после COVID – 19

Мы ценим ваше здоровье