Лікування гемангіоми хребта

Гемангіома хребта – це доброякісна, повільно зростаюча судинна пухлина у тілі та мозковій речовині хребця. Зазвичай розвивається в одному, але іноді й у 2-5 сусідніх сегментах. Більшість цих патологій виявляється випадково при КТ або МРТ спини з іншого приводу, переважно в нижній частині грудного та верхньої частини поперекових LII – LIII відділів хребта: TH VI–VIII, L II–III. Зустрічається у 27% дорослих людей у ​​віковій категорії 30+, але найчастіше виявляється у жінок похилого віку.

Різновиди гемангіоми хребта

У Києві, в медичному центрі МедПрофіКлініка при інституті Стражеско успішно лікують всі різновиди гемангіоми хребта:

• непухлинні ангіоматози, справжні гемангіоми, венозні мальформації;
  • прості (капілярні), печеристі (кавернозні), змішані (капілярно-кавернозні);
  • що знаходяться лише в тілі або проникли в дугу та відростки хребця;
  • ізольовані у дузі або відростку хребця;
  • що вийшли у канал чи зовнішні межі тіла хребця;
  • поодинокі, множинні.

Існує також оціночна шкала, яка допомагає об’єктивно оцінити «агресивність» гемангіоми, та віднести її до групи малих (I), неускладнених (II) чи агресивних (IIIA, IIIB) форм патології. Використання всіх розділів класифікації хвороби допомагають ортопеду вибрати адекватну тактику та метод лікування.

Гемангіома хребця: причини розвитку та росту судинної пухлини

Медична наука досі не відповіла точно, через що може розвиватися ця патологія та який механізм її зростання. Ось 3 основні версії причин розвитку гемангіоми хребта:

1. Генетична схильність.
  2. Кисневе голодування тканин хребця та структур, які його оточують.
  3. Вплив естрогену.

До факторів, які сприяють патологічному розростанню судинної пухлини, що знаходиться в тілі хребця, відносять травматичну дію та/або здавлювання хребця, ішемію спинномозкової артерії, остеопороз, ІІІ триместр вагітності, променеве опромінення.

Симптоми гемангіоми хребта

Розвивається гемангіомна пухлина в хребці без симптомів, але у 2% протягом декількох місяців або років вони все-таки виникають і можуть проявляти себе як:

• відчуття «стягування» у тулубі;
  • провідникові чутливі розлади та парестезії (поколювання) в руках та ногах;
  • парез (зниження сили м’язів);
  • радикулітний синдром, що посилюється у другій половині нічного сну.

Паралічі, глибокі парези, трофічні порушення та дисфункції у роботі тазових органів при гемангіомі хребта можливі, але трапляються вкрай рідко.

Діагностика гемангіоми хребців у Києві в МедПрофіКлініці

Основа діагностики гемангіоми хребта – рентгенівська КТ (комп’ютерна томографія) з режимом жироподавлення. Ця методика дозволяє визначити розміри та вираженість патологічних змін. Крім КТ лікарю, для правильного вибору тактики та адекватного лікування, можуть знадобитися результати:

• МРТ з внутрішньовенним контрастуванням гадолінієм – при поширенні гемангіоми за межі хребця;
  • спондилографії – за необхідності диференціації вертеброгенного болю;
  • радіонуклідної поліпозиційної сцинтиграфії – для диференціації з онкологією або інфекційно-запальним процесом.

У нашому медичному центрі працюють висококваліфіковані лікарі-діагности, оціночному баченню яких довіряють більшість київських ортопедів.

Лікування гемангіоми хребта у Києві в медичному центрі МедПрофіКлініка

«Золотий стандарт» – стандарт лікування гемангіоми хребта, яка завдає болю – малотравматична черезшкірна пункційна вертебропластика поліметилметакрилатом (ПВП). При виявленні кровотечі застосовують малоінвазивну методику ендоваскулярної емболізації полівініловим спиртом.

Варіанти лікування агресивних форм гемангіоми хребців IIIB – це:

• транспедикулярна черезшкірна спиртова ін’єкція під контролем КТ;
  • тотальна ПВП + ламінектомія + металоостеосинтез;
  • радіохірургія КіберНіж;
  • високоточна променева терапія IMRT;
  • видалення хребця при розташуванні гемангіоми на його передньо-бічній поверхні.

При необхідності ортопед, який веде пацієнта може скликати міждисциплінарний консиліум, який уточнить тактику лікування орієнтуючись на протоколи лікування, прийняті у провідних країнах світу.

Після радикального лікування при відсутності скарг спостереження не потрібно, а після нерадикального лікування потрібна контрольна КТ або МРТ, яку потрібно проходити 1 раз на 6–12 місяців.

Ціна лікування гемангіоми хребта в медичному центрі МедПрофіКлініка буде зрозуміла після уточнення діагнозу та низки консультацій, які допоможуть визначитися з вибором методики. У післяопераційний період пацієнт може пройти у нас повний курс реабілітації, що включає обов’язкові заняття ЛФК і допоміжне відновлення за допомогою масажу та фізіопроцедур.