PRP-терапія

PRP-терапія, або плазмотерапія, плазмоліфтінг – напрямок біологічної терапії, введення пацієнту плазми його власної крові (аутоплазми), попередньо збагаченої тромбоцитами. Плазма, концентрація тромбоцитів в якій в кілька разів перевищує природну, по-англійськи називається Platelet Rich Plasma, скорочено – PRP.

Переваги PRP-терапії

Тромбоцити відповідають за згортання крові, а також при пошкодженнях тканин виступають у якості факторів росту, тобто стимулюють процеси регенерації, ділення та росту клітин, утворення нових стовбурових клітин. На цій властивості й заснований плазмоліфтинг, який застосовується в косметології та медицині. Методика має безліч переваг:

• тромбоцитний концентрат – 100% біосумісний препарат, за рахунок використання власної крові пацієнта виключений ризик алергічних реакцій, зараження;
  • відсутнє медикаментозне навантаження;
  • задіюються власні ресурси організму;
  • процедура має мінімум протипоказань;
  • процедура досить проста, 1 сеанс в цілому триває 20-30 хвилин;
  • при ряді ортопедичних захворювань PRP-терапія є ефективною альтернативою оперативному втручанню.

Показання до PRP-терапії

PRP-терапія застосовується в різних сферах, зокрема, в спортивній медицині, хірургії, ортопедії та травматології. Серед показань до її застосування:

• артрити – запальні процеси в суглобах, біль;
  • артрози – дегенеративно-дистрофічні процеси в суглобах, руйнування суглобового хряща, біль, зниження рухливості;
  • захворювання хребта із запальними, дегенеративно-дистрофічними процесами, больовим синдромом;
  • тендовагініти – запалення внутрішньої оболонки сухожиль;
  • п’яткові шпори – окостеніння підошовної фасції (ділянки сухожилля в районі п’яткової кістки) внаслідок хронічної мікротравматизації, запалення;
  • травми зв’язок, сухожиль, м’язів, в тому числі застарілі;
  • травми та виразки, що не загоюються.

PRP-терапія допомагає значно знизити інтенсивність болю та запалення, нормалізувати склад і обсяг внутрішньосуглобової (синовіальної) рідини, відновити рухливість суглобів, зняти м’язові спазми, поліпшити кровопостачання та живлення тканин, тим самим стимулювати загоєння ран, травм.

Протипоказання до PRP-терапії та підготовка до процедури

Протипоказань до PRP-терапії небагато:

• гострі запальні, в тому числі інфекційні процеси з підвищенням температури;
  • гепатити В і С в анамнезі;
  • імунодефіцитні стани;
  • онкологічні захворювання;
  • патології крові, деякі аутоімунні захворювання, важка форма цукрового діабету.
  • PRP-терапія не призначається на тлі прийому препаратів, які розріджують кров. Також не рекомендується проводити плазмотерапію при вагітності, для жінок тимчасовим протипоказанням є період місячних.

PRP-терапія не вимагає особливої підготовки, за кілька днів до її проведення необхідно відмовитися від вживання алкоголю та шкідливої їжі (смажене, копчене, жирне, гостре, соління та маринади), безпосередньо в день процедури обмежити фізичні навантаження. Якщо пацієнт приймає гормональні протизапальні або препарати, які впливають на згортання крові, їх слід відмінити напередодні проведення PRP-терапії.

Як проводиться PRP-терапія

Процедура проводиться в 3 етапи:

• забір венозної крові (близько 20 мл);
  • обробка в центрифузі, в результаті якої кров розділяється на 3 шари, в середньому шарі знаходиться плазма з високою концентрацією тромбоцитів. Розгін в центрифузі триває 15 хвилин;
  • ін’єкційне введення багатої на тромбоцити плазми всередину суглоба або в іншу область, де потрібно стимулювати процеси регенерації, купірувати запальний процес. У разі необхідності на шкіру наноситься анестетик, щоб зменшити хворобливі відчуття від ін’єкції.

PRP-терапія полегшує біль і забезпечує загоєння при легких пошкодженнях вже після першого сеансу, в більш серйозних випадках для досягнення стійкого ефекту рекомендується пройти курс з 2-6 процедур, оптимальну тривалість курсу визначає лікар з урахуванням показань.

Місце ін’єкції не слід гріти. Протягом тижня після процедури рекомендується дотримуватися щадного режиму, дозувати фізичні навантаження, не навантажувати суглоб або кінцівку, куди робилася ін’єкція.

PRP-терапія в Києві в медичному центрі MPClinic

У медичному центрі МедПрофіКлініка проводиться PRP-терапія захворювань суглобів і хребта, введення збагаченої тромбоцитами плазми в область біля хребта (паравертебрально), в м’які тканини навколо суглоба (параартикулярно) та всередину суглобової капсули. Ціна PRP-терапії залежить від області введення плазми, від того, скільки зон обробляється за один сеанс. Маніпуляції виконуються кваліфікованими фахівцями-ортопедами, які досконально володіють технікою внутрішньосуглобових і навколохребтових ін’єкцій, із застосуванням стерильних одноразових шприців.

При наявності показань до PRP-терапії слід записатися на консультацію до ортопеда-травматолога, який визначить оптимальну техніку введення плазми та кількість сеансів, необхідних для досягнення ефекту.

Записатися на прийом

Заповніть форму і ми зв’яжемося з Вами, щоб погодити час візиту до клініки

MPClinic − медицина від професіоналів.
© MPClinic 2022. Усі права захищені.
Лікарняні довідки не видаємо
Соціальні мережі
Хотите получить бесплатную консультацию?
Укажите номер телефона и мы свяжемся с Вами в ближайшее время